אורחים לא רצויים: הסכנות של המצאות עכברים ומכרסמים במרחב הפרטי

יש עכברים נחמדים, אנחנו לא אומרים שלא, למשל מיקי מאוס, הדמות המצוירת שנוצרה על ידי וולט דיסני ושותפו בשנת 1928שהפכה עם השנים לאחת הדמויות האייקוניות והאהובות בעולם, בעיקר בשל אישיותו העליזה והאופטימית. אבל בזה מסתיימת אצל מרבית האנשים החיבה לעכברים.

מכרסמים ועכברים הם מזיקים נפוצים שיכולים לגרום להרבה בעיות לבעלי בתים ולעסקים. עכברים הם כמו נינג'ות קטנטנות שיכולות לחדור לבית בהתגנבות ובמהירות להסב נזקים לרכוש ואפילו לשאת מחלות. במאמר זה, נדון בכל מה שצריך לדעת על מכרסמים ועכברים.

  •         סכנות בריאותיות: עכברים ומכרסמים יכולים לשאת מגוון מחלות וחיידקים שעלולים להזיק לבני אדם. אלה יכולים להיות מועברים באמצעות מגע ישיר, צואה, שתן או רוק. 
  •         מחלות אשר עלולות להיות חמורות ולעיתים אף מסכנות חיים אם אינן מטופלות.
  •         בתחום הבריאותי נוכחות לא רצויה שלהם בחללים השונים עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית של בני הבית זה עלול לגרום לחרדה, מתח ופחד.
  •         רעש: היצורים הקטנים האלה מטרידים ברעשי ציוץ, גירוד וכרסום, רעש איום ונורא בכל שעות היממה ובעיקר בלילה כאשר הכל שקט סביב.
  •         אלרגיות: מכרסמים יכולים גם לעורר אלרגיות אצל אנשים מסוימים, במיוחד אלו הרגישים לפרווה, לקשקשים או לגללים שלהם. זה יכול להוביל לתסמינים כמו התעטשות, שיעול, עיניים דומעות ובעיות נשימה חמורות.
  •         נזק לרכוש: עכברים ומכרסמים יכולים ללעוס דרך קירות, בידוד, חוטים ורהיטים, ולגרום נזק למבנה הבית. הם עלולים גם לכרסם באריזות מזון, מה שיוביל לזיהום של מצרכים ותכלס זה גם ממש מגעיל.
  •         רבייה: אחת הסיבות העיקריות לכך שמכרסמים ועכברים מהווים מטרד כזה משמעותי היא בגלל שהם מתרבים במהירות. נקבת עכבר בודדת יכולה להמליט עד 10 פעמים ב
    שנה, כאשר כל המלטה מורכבת מ-6-8 גורים. משמעות הדבר היא כי נגע קטן יכול להפוך במהירות לבעיה הרבה יותר גדולה אם לא מטפלים בה בהקדם.
  •         בטיחות: ריצת עכבר באמצע הלילה בין חדרים, קפיצה בעת שינה ועוד ביקורים לא נעימים עלולים לגרום לנפילות, החלקה, בהלה ושאר סיכונים.

כאמור, מכרסמים אולי חמודים בסרטים מצוירים, אבל במציאות, הימצאות עכברים ומכרסמים בבית מהווה סיכונים הן לבריאותם והן לבטיחותם של הדיירים וחשוב לנקוט באמצעים למניעה ומיגור נגיעות כדי להגן על רווחתם של כל בני הבית. אך מאחר שאנחנו בכל אופן אוהבים בעלי חיים וגם אם הם מציקים ומטרידים, אנחנו מאמינים שחשוב להתייחס לכל היצורים החיים בכבוד ובחמלה, כולל עכברים, ולנקוט באמצעים הומניים להרחקתם.

תפריט נגישות

שלח הודעה
צריך עזרה? דבר איתנו
היי,, איך אפשר לעזור?